Skip to content

تفکیک آب، گاز و برق

تفکیک آب، گاز و برق

تفکیک کنتور آب

تفکیک آب مصرفی واحدها

در بسیاری از آپارتمان‌‌ها و مجتمع‌های مسکونی، آب مصرفی واحدها به صورت مشاع است. این امر باعث ایجاد اختلاف و افزایش مصرف شده است. جهت تفکیک آب، به ازای هر واحد یک عدد کنتور آب هوشمند نصب می شود. این کنتورهای آب، قابلیت ارسال اطلاعات به دستگاه ارسال کننده مصرف و همینطور نرم‌افزار قبض‌دهی و مونیتورینگ را دارند.

تفکیک گاز موتورخانه

سیستم موتورخانه‌مرکزی سیستمی ایمن و قابل اعتماد با آسایش بالایی است. تنها ضعف این سیستم عدم مشخص بودن میزان گاز مصرفی هر واحد جهت گرمایش در زمستان و آب مصرفی در تمام فصول است. جهت برطرف نمودن عیب مشاع بودن مصرف، در دنیا از تجهیزات اندازه‌گیری مخصوص گرمایش به نام heat meter استفاده می‌شود.

تفکیک برق مصرفی واحدها

برای تفکیک برق نیاز است تا کنتورهای برق با خروجی اطلاعات روی سرخط هر واحد نصب شود. همچنین دستگاه خوانشگر اطلاعات کنتورهای برق را خوانش نموده و به نرم‌افزار ارسال نماید. در نرم‌افزار پس از ورود تعرفه برق با پله‌های تصاعد مرتبط با آن امکان صدور قبض فرعی برای هر واحد میسر می‌شود.

تفکیک چیلر

ساختمان‌هایی که دارای چیلر مرکزی می‌باشند سرمای ایجاد شده توسط آب خنک سیرکوله بین واحدها تقسیم می‌شود. در این سیستم‌ها ضعف اصلی مشخص نبودن مقدار مصرف انرژی هر واحد از کل مصرف است به همین منظور از دستگاه‌های انرژی‌سنج یا انرژی میتر یا heat and cooling meters جهت سنجش سرمای هر واحد استفاده می‌شود.

تفکیک کنتور آب

کنتور آب با خروجی دیتا

کنتورهای آب انواع مختلفی دارند، ساده‌ترین آنها کنتورهای با قابلیت قرایت چشمی است. کنتورهای نوین دارای خروجی‌های مختلفی جهت اتصال به سیستم های هوشمند هستند. شرکت برونتاب انواع کنتورهای آب با خروجی‌های پالس، ام باس، مود باس جهت اتصال به تجهیزات مورد نیاز مشترک ارایه می‌کند. انواع پروتکل‌ها توسط زیرساخت وای فای، لن، سیم‌کارت و زیگ بی و … قابل استفاده توسط مشترک می‌باشد.

کنتور برق

در صنایع و ساختمان های سبز نیز جهت مونیتورینگ و بهینه سازی انرژی و مطابق با استاندارد ISO50001 نیاز است تا از کنتورهای اندازه گیری برق استفاده شود تا اطلاعاتی همچون مقدار برق مصرفی، آمپر، ولتاژ، فرکانس و ضریب توان اندازه گیری و نمایش داده شود.

سامانه پردازشگر مرکزی الوکسی

سامانه پردازشگر مرکزی

لوکسی Allocsy یک سامانه منحصر به فرد شامل سخت‌افزار و نرم افزار ذخیره‌گر داده و صادرکننده قبض تفکیکی است که به عنوان دستگاه پردازش‌گر مرکزی توسط شرکت برونتاب انرژی طراحی و ساخته شده است. این تجهیز همواره با تمامی سنجنده‌ها به طور بی‌سیم یا سیمی در ارتباط است.

این مطلب چقدر برایتان مفید بود؟

بر روی ستاره‌ها برای امتیاز دادن کلیک کنید

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد امتیازات: ۱

Comments are closed for this article!

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است